..wELcOMe..

assalamualaikum wbt..
salam sejahtera..

selamat datang !
have a happy blogwalking here..:)
keep in touch..stay tuned..^^,

*so sorry if i wrote in sms-ing ways..:)



Tuesday, June 14, 2011

..masih mencari..

salam alaik..

sejahtera kepada semua..

orang selalu cakap kat aku..

'akak ni pandai la..'
'saya nak jd cam akak..'
'ala..kita bukan cam orang tu..dia pandai..sapa la kita ni..'

but the truth is sometimes I HATE BEING MYSELF !
luaran mmg orang nampak cam 2..
tp inside..nobody know..

i'm suffering enough..
saya sangat tak suka bila orang cakap cam 2..
'hello! saya tak pandai la..nasib je tu..awak pun pandai la..'
it's more when i'm become older..
the older i am ,the harder the suffering..*hyphothesis
*stress tu selalu terasa sbb semua orang depend kat kita..
but korang kena tau..i'm not good enough ! i can't fulfill all !

dan sampai satu tahap..saya rasa sangat down + down + down..
until saya unsatisfied with my life..

sehingga hati selalu terdetik..

Kenapa aku tak jadi macam dia?
Kenapa apa yang aku nak tak pernah tercapai?
Kenapa bila aku mengharapkan sesuatu..sesuatu itu tak pernah jadi?
Kenapa aku ada kat sini bukan kat sana?
Kenapa? Kenapa? Kenapa?

anda pernah tak rasa cam ni?

mm..
as i stated before..saya SELALU rasa cam 2..

mungkin la saya ni jenis manusia tak bersyukur..
jenis tak bley terima qada dan qadar..
jenis pentingkan diri..
jenis copycat..*sebab nak sangat jadi cam orang lain

but..the feeling..sometimes really disturb me..

even i know the phrase stated in Al-Quran..

'Tak semestinya apa yang kamu rasa baik itu baik untukmu dan tak semestinya apa yang kamu rasa buruk itu buruk untukmu..boleh jadi apa yang kamu rasa baik itu buruk untukmu dan apa yang kamu rasa buruk itu baik untukmu'
*betul kan sekiranya salah..:)

saya masih mencari cahaya-Nya..
masih mendalami ilmu-Nya..

mungkin perasan tu datang sebab dulu saya tak bersyukur..
saya jauh..

tapi..saya amat amat berharap nur-Nya..
amat amat berharap yang terbaik dari-Nya..
*sesungguhnya Allah mengetahui apa yang terbaik untuk umat-Nya..

nota kaki..,
post ni terlbey emo..harap maaf..-,-

No comments: