..wELcOMe..

assalamualaikum wbt..
salam sejahtera..

selamat datang !
have a happy blogwalking here..:)
keep in touch..stay tuned..^^,

*so sorry if i wrote in sms-ing ways..:)



Tuesday, July 26, 2011

..out..

salam alaik..
sejahtera semua..

20072011

last wednesday..
out dengan roommate
dia datang pekan !
happy gilak !

mm..
tapi kesian kat dia sbb kena teman aku merayau-rayau kat pekan..
*sorry..u datang pekan..tapi i bawak u jejalan tengah panas lak..:)

tepat pukul 7.10 pagi..
kami follow mak..tumpang kereta member mak..

sampai hospital pekan tepat pukul 7.45 pagi..

pas 15 minit tunggu..nurse pun da datang kerja..
tanya nurse..

aku : assalamualaikum..nak buat medical check up..
nurse : waalaikummusalam..mm..pukul 9 pagi ye dik..
aku : mm..ye ke? lama ag la..

kami pun tunggu la..

...
after almost one hour..

aku : suda boleh buat medical check up ke?
nurse : suda..daftar selepas dia ea?
aku : ...(aik ! aku datang dulu..cam mana lak orang ni dapat dulu?)
nurse : awak tunggu mana tadi?
aku : ada je kat sana tadi..tak pergi mana-mana pun..

...ending of medical check up...
*i take almost 2 hours untuk siapkan medical check up + 1 hour tunggu turn..mm..nothing to say..-.-'

kedai gambar..cuci gambar lak..:)
RM 28 for 20 keping gambar passport..
*melayang duit aku..

bank..
first keluar duit kat CIMB..
pergi MAYBANK..tanya sal registration for maybank2u..
*last week je..3 kali aku jejak MAYBANK..rabu ,khamis ,jumaat
sampai akak maybank cam muka aku..sorry ye akak..:)
BIMB..bayar yuran..

pejabat imigresen..
buat DPT*dokumen perjalanan terhad
take 1 day to finish it..
and the funny thing is..
abang tu tulis mata aku warna coklat tua..COKLAT TUA ! LOL
*mana abang tau mata saya coklat tua..rasa nya hitam je..abang tenung saya ea? bahaya la~~

pas pot pet pot pet
pergi makan..
kat restoran yang biasa aku makan..
*roommate saya gelak sakan dengar nama restoran ni..
AHLA NATRAH

sad story is..
x-ray aku terkena air..

telefon mak..mak marah..

mak : kenapa tak jaga betul-betul? kan da kena air..cam mana boleh kena?
aku : mm..tut tut tut..
mak : da tu..nak buat cam mana?
aku : bagi no telefon hospital..along telefon hospital..*perasaan panas membuak buak

pergi hospital balik..
jumpa nurse..

aku : nurse..x-ray saya kena air..kena buat balik ke?
nurse : mm..bukan awak da jumpa doktor ke? cam mana boleh kena air?
aku : *sediakan meja bulat..tut tut tut..cerita sampai habis~~
nurse : la..tak pe la..awak kan da jumpa doktor..tak da benda nya..kat u nanti..tak da orang nak check pn..
aku : ye ke? *masih tak percaya
nurse : ye~~ tak yah risau la..
aku : Ooo..okay..terima kasih~~ :)

telefon mak..
mak siap gelak-gelak ag..
tadi bukan main garangnya..bila da story apa nurse tu cakap..ley plak dia gelak..
:)

the end ! :)

foot note : bawa roommate jalan from hujung pekan to hujung pekan..penat tak? :P

No comments: